Karhu Kappeli

CLIENT

YEAR

SCOPE

Karhu, Sinebrychoff

2024

Strateginen suunnittelu
Vaikuttajayhteistyöt
Viestintä ja mediasuhteet
Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto


Kesällä 2024 suunnittelimme ja toteutimme Karhun näkyvyyttä vahvistavan kampanjan Tuska-festivaaleilla. Kampanjan ytimessä oli ainutlaatuinen ”Karhu Kappeli”, jossa festivaalin aikana järjestettiin raskaan musiikin tahdittamat häät yhdelle onnekkaalle parille. Karhu Kappelin avulla luotiin festivaalin tunnelmaan täydellisesti sopiva vihkitapahtuma, joka houkutteli yleisöä ja toi esille Karhun brändin arvoja.

Tavoitteena oli vahvistaa Karhu-brändin yhteyttä suomalaisiin kuluttajiin ja korostaa sen asemaa osana suomalaista festarikulttuuria. Karhu halusi myös tuoda esiin aitoutta ja yhteisöllisyyttä, jotka ovat brändin keskeisiä arvoja. Tuska-festivaali tarjosi täydellisen ympäristön tavoittaa kohderyhmä, joka arvostaa sekä raskasta musiikkia että Karhu-brändin arvoja.

Kampanja saavutti laajaa näkyvyyttä niin mediassa kuin festivaalikävijöiden keskuudessa. Karhu Kappeli -häähaku keräsi 27 hakemusta, ja kampanjan tuloksena saatiin 29 mediaosumaa, jotka tavoittivat yhteensä noin 2,4 miljoonaa lukijaa. Median sävy oli pääosin positiivinen, ja konseptin luoma kontrasti metallimusiikin ja häiden välillä herätti runsaasti kiinnostusta. Karhun brändi sai merkittävää näkyvyyttä sekä valtakunnallisissa että paikallisissa medioissa, ja kampanja vahvisti Karhun asemaa suomalaisten festivaalien keskeisenä brändinä.