Karhu – Olut suomalaiseen elämänmenoon

CLIENT

YEAR

SCOPE

Karhu

2023

Tapahtumat
Aktivoinnit
Vaikuttajamarkkinonti
Tuotelähetykset


Karhu olut jalkautui ensimmäistä kertaa pääyhteistyökumppanina festareille kesällä 2023. Tehtävänämme oli luoda tyylikäs, laadukas ja vaikuttava kokonaisuus neljälle eri festivaalille: Sideways, Tuska, Ruisrock ja Pori Jazz. Karhu, pääyhteistyökumppanina festareilla, haluttiin tuoda näkyvästi esille ja tarjota festarikävijöille ainutlaatuisia ja unohtumattomia kokemuksia.

Mellakka Events loi Karhun ensimmäiselle festarikiertueelle kokonaisuuden, joka oli vaikuttava ja tyylikäs. Päärakenteiden muoto sai inspiraatiota Karhun voimasta, ja kolmio symboloi voimakkuutta ja maailman vahvinta muotoa. Suomalaista innovaatiota hyödynnettiin monipuolisen ja joustavan Karhu-kotakylän rakentamisessa, joka koostui muun muassa melkein 10 metriä korkeasta Karhu kotabaarista, kotakatsomosta ja alueviihtyvyydelle kotamaisista penkkimoduuleista. Penkkimoduulien pintoja hyödynnettiin brändiviestien jalkauttamiseen, ja jokaiselle festarille kuratoitiin festarille ominaiset viestit.

Karhun myyttisestä maailmasta inspiroituneena luotiin brändiaktivointina Tassunlukijan luola. Karhu kutsui festarikansan tutustumaan kristallien, astrologian, suitsukkeiden ja energiakorttien maailmaan sekä kohtaamaan menneisyytensä, nykyisyytensä ja tulevaisuutensa Tarot luennan parissa. Luennan lopuksi jokainen sai nostaa oman Karhu-voimaantumiskortin, joka kertoi festaripäivän fiiliksen. Tassunlukijan piste oli erittäin suosittu ja siellä koettiin iloa, naurua sekä onnenkyyneleitä. Luentaan oli jonoa festarin avaus hetkestä, pisteen sulkemiseen asti. 

Ruisrockissa artisteille tarjottiin löylyt ennen tai jälkeen keikan Karhu -saunassa, jossa jokaista artistia odotti oma kustomoitu Karhu -saunasetti. Koska onko mitään suomalaisempaa kuin sauna ja kesä? Saunamajuri varmisti, että löylyt olivat kuumia ja juomat kylmiä. 

Lisäksi vaikuttajille lähetettiin räätälöityjä Karhu-kutsusettejä ennen jokaista festivaalia. Nämä sisälsivät festarien ominaisia ”survival kit” -henkeen mietittyjä oheistuotteita, festariliput ja tietysti Karhu-olutta.

Karhu Festarikiertue 2023 oli menestys, ja brändiaktivaatiot festivaaleilla olivat vaikuttavia ja näkyviä. Karhu oli pääyhteistyökumppanina neljällä merkittävällä festivaalilla, mikä vahvisti brändin mielikuvaa sosiaalisempana Karhuna. Tassunlukijan luola ja Karhu-sauna tarjosivat festarikävijöille uniikkeja ja mieleenpainuvia kokemuksia, joista muistijälki jatkuu pitkälle syksyyn. Kaiken kaikkiaan Karhu Festarikiertue 2023 loi vahvan pohjan kumppanien yhteistyön jatkuvuudelle festaritapahtumissa ja toi positiivisia tuloksia brändin tunnettuuden ja sitoutumisen kasvattamisessa.