Karhu Core kalusteiden uudistus vähittäiskaupoissa

CLIENT

YEAR

SCOPE

Karhu

2021

Retail marketing
Brändinäkyvyys
Tilasuunnittelu


Saimme asiakkaalta briiffin luoda näyttävää ja laadukasta pysyvää kalustetta Karhu Core -tuotemerkin vähittäiskauppojen vuosisopimuksien kylkeen. Tavoitteena oli luoda premium-tason kalusteita, jotka sopisivat Karhun brändiin ja tarjoaisivat näyttävyyttä kauppojen sisustukseen.

Asiakkaalla oli valmiina kalusteiden sijainnit kaupoissa, joten suunnittelutyö lähti liikkeelle näistä raameista. Saatuja referenssikuvia hyödyntäen tavoitteena oli luoda upea, pitkäkestoinen kalustekonsepti, jossa olisi mukana valaistus.

Suunnittelun keskiössä oli Karhun brändin yhtenäistäminen ravintola- ja horecapuolen ilmeen kanssa. 

Luonnollisia materiaaleja kuten puuta ja kuparia oli käytetty näissä toteutuksissa, joten niitä hyödynnettiin myös kalusteissa. Lisäksi suunnittelussa otettiin huomioon Karhun tulevat suunnitelmat ja brändin suunta, jotta kalusteet olisivat ajanmukaisia sekä brändiä kunnioittavia.

Mellakka Events loi ensimmäiset hahmotelmakuvat ja suunnitelmat, jonka jälkeen etsittiin sopiva huonekalusuunnittelija ja artesaanikumppani projektin toteuttajaksi. Kalusteiden välisten välien, leveyksien ja toiminnallisuuden tarkka suunnittelu vaati monien asiantuntijoiden yhteistyötä. Sekä hyllyjen täyttäjiä että asiakkaita ajatellen pohdittiin, miten tuotteiden saanti hyllyistä olisi vaivatonta ja samalla houkuttelevaa.

Kalusteet valmistettiin suomalaisissa tehtaissa: kalusteet itse Kolhossa, valokyltti Vantaalla ja kokoonpano Kolhossa Mesitekin tehtaalla. Yhteensä 33 kalustetta valmistettiin tilauksesta ja ne asennettiin K-Marketeihin, K-Supermarketeihin ja K-Citymarketeihin ympäri Suomea.

Projekti saavutti tavoitteensa luomalla upeita ja laadukkaita kalusteita Karhu Core -brändille, jotka sopivat täydellisesti vähittäiskauppojen vuosisopimuksiin. Suunnittelutiimin tiivis yhteistyö mahdollisti toimivien ja houkuttelevien kalusteiden luomisen. Kalusteet ovat nyt osa Karhun vähittäismyyntiympäristöä ja vahvistavat brändin jatkuvaa näkyvyyttä kaupoissa.